Met als resultaat:

  • Meer vertrouwen

  • Nieuwe inspiratie

  • Effectiever werken

  • Betere interne en externe communicatie

Vakinhoudelijke coaching: 
geef jezelf, je team
of organisatie
een boost
Neem jij de tijd voor reflectie?

Soms werkt het verhelderend om vakinhoudelijk even te sparren. Om daarna met nieuwe energie het werk weer op te pakken. In de praktijk zie ik dat dit door gebrek aan juiste mensen om je heen of tijd er vaak niet van komt. Je wordt opgeslokt door de dagelijkse dingen. Jammer! Want om te veranderen en jezelf te ontwikkelen moet je soms tijd nemen om te reflecteren. Om daarna weer volle kracht vooruit te gaan. Coaching (on the job) kan een middel zijn om je marketing en communicatie te verbeteren. Heb je behoefte aan een boost? Voor jezelf, voor je team of wellicht nog breder. Ik help je graag. 

Werkpresentatie

Wat kan coaching betekenen?

  • Reflectie voor het aanscherpen van plannen

  • Zetje in de rug om plannen van de grond te krijgen

  • Sparringpartner op vakinhoudelijk niveau

  • Hulpmiddel om structuur aan te brengen

  • Inspiratie voor nieuwe ideeën en verbeteringen

Herken je enkele uitdagingen?

Met meer dan 25 jaar communicatie- en marketingervaring in zowel grote als kleine organisaties, voel ik de behoefte om mijn kennis en inzichten te delen. Om professionals en organisaties  verder te helpen en in hun kracht te zetten. Je kunt mij inzetten als (persoonlijke) sparringpartner of kennisbaak. Iemand die zorgt voor frisse input of feedback van buitenaf en indien gewenst eens kritisch samen door alle werkzaamheden heenloopt. Kan iets effectiever of efficiënter? Dient het middel nog wel het doel? Bereik je dat wat je voor ogen hebt met je marketing en besteedt iedereen zijn tijd wel aan de juiste activiteiten. Meten is weten hoort hier zeker bij, maar ook zorgen voor structuur, consistentie en vooral inspiratie. Met als doel jou, de marketing & communicatie en zo ook de organisatie een boost te geven. Serieus, vaak hoef je maar kleine dingen te veranderen. Bekijk het onderstaande overzicht en wie weet herken je er wat in. Maar misschien heb je ook wel een heel ander thema waar ik jou of je organisatie bij kan helpen.  Leg het aan me voor en ik denk graag met je mee

 

 

Strategie en doelgerichtheid

  • Plan?

  • Meetbaarheid?

  • Bijsturen maar hoe?

  • Positionering?

Efficiëntie en effectiviteit

  • Planning en discipline?

  • Effectieve inzet middelen

  • Budget & ROI?

  • Grotere conversie website

Tekst, content  en creatie

  • De juiste tone of voice

  • Inspiratie voor tekst

  • Verhogen engagement 

  • Continuïteit van content

Team en interne communicatie

  • Optimale taakverdeling?

  • Rol van marketing binnen organisatie?

  • Overtuigingskracht?

     "In the lead" of eerder ondersteunend? 

Voor marketingprofessionals: leuke vraag om mee te beginnen. Neemt marketing bij jouw organisatie “the lead” of opereert het eerder ondersteunend aan sales? “In the lead“ kun je zien als bepalend voor de koers van je organisatie, werkend vanuit het principe “meten is weten”, interactief en met een eigen budget. Het tegenovergestelde geldt voor een ondersteunende rol. Vaak ben je dan als marketing meer aan het zenden. In de praktijk bevindt marketing zich vaak ergens tussenin. De enige vraag die je jezelf moet stellen is hoe tevreden je bent met de rol die het inneemt, of de marketing en communicatie beter kan en welk aandeel jij daar zelf in hebt of kunt hebben. 

Mogelijke vormen van coaching

Sparringpartner

specifiek project

  • 1 op 1 coaching

  • met een kleine groep

  • incidenteel of bij behoefte

Structurele

coaching on the job

  • 1 op 1 coaching of kleine groep

  • periodiek: bv. wekelijks of maandelijks

Inspiratiesessie of workshop

  • voor kleine groep: team of MT

  • periodiek: bv. jaarlijks of per kwartaal

©2020 by Cacao Communicatie